۱۳۸۸ تیر ۵, جمعه

در اهمیّت تدارکات برای روزی که موسوی فراخوان دهد

سبعویت و وحشی گری نیروهای آقای خامنه ای، همراه با این استدلالِ خنده آور که مسولیّت عواقب کشت و کشتار بر عهده کسانی است که راهپیمایی ها در حمایت از آنها شکل میگیرد، کم و بیش فضای اطلاع رسانی مجازی را دچار عذاب وجدان، سردرگمی، و کما بیش انفعال کرده است. در حالی که از شور و حال و انگیزه مردم برای ادامه حمایتشان از میرحسین کاسته نشده است، جامعه اطلاع رسانی مجازی دچار افکار دوگانه در حمایت از روشهای اعتراض مردم خیابانها شده است.

وضعیت ایده آل برای حفظ امنیّت مردم و پیش برد اهدافشان ایجاد آمادگی های لازم و به روز نگه داشتن کانالهای ارتباط های جمعی برای پاسخ به یک اشاره احتمالی میرحسین است. تنها در چنین شرایطی خواهد بود که میرحسین قدرت مذاکره خود را از دست نخواهد داد وتخمین حکومت از تبعات عکس العملهای میرحسین در رفتار صاحبان قدرت تاثیر جدی میگذارد.

سردرگمی، تردید و گیج زدن در این وضعیّت زمینه ساز دلسرد شدن سربازان فعال خیابانها و موجب نتایج دهشت باری در آینده علی الخصوص برای رهبران جنبش و دستگیرشدگان خواهد شد.

وظیفه ما صداهای فضای مجازی انرژی و روحیه بخشیدن به مردم معترض مظلوم در ادامه تلاشهایشان است.

نفس صحبت در مورد تدارکات راهپیمایی های احتمالی نباید دچار رکود بشود. این نه به معنی پخش شایعه و قرارهای راهپیمایی بی اساس است. بلکه صحبت از چیدمان و برنامه هایی است که به گوش همگان رسانده شده و منتظر اشاره رهبران است. برنامه مسیرهای چندگانه راهپیمایی یکی از این تلاشهاست. رنگ نویسی همه خیابانها در یک روز مصداق دیگری از «تدارکات» ما برای راهپیمایی های «احتمالی» است. تاثیر این تلاشها در همه گیر شدن و برقراری کانالهای ارتباطی سریع، به نحوی که تبعات اشاره میرحسین به راهپیمایی برای حکومت قابل کنترل نباشد، است.

دقت کنید که در همه این «تدارکات» چشم و گوش به فرمانهای رهبران اصلی جنبش است و ما فقط نقش «تدارکات چی» را ایفا می کنیم. در لغو راهپیمایی، لغو مسیرهای راهپیمایی، لغو برنامه رنگ نویسی یا مشابه اینها ما گوش به فرمان میرحسین موسوی خواهیم بود.

راهپیمایی به دلیل تحت فشار گذاشتن قداست ولایت موثرترین ابزار فشار ماست. در اهمیّت آن تردید نکنید.

۱ نظر: