۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

ما شما را مسوول خون هم وطنان،‌ تضعیف نهاد ولایت، و کشور میدانیم

نامه وارده: (می توانید با کامنت حمایت خودتون رو از متن نامه بیان کنید)

رهبر جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای آیت الله خامنه ای

با سلام

حتما جنابعالی بیش از هر کسی از وضعیّت نگران کننده فعلی کشور مطّلعید. خون هم وطنانمان از هر دسته ای و گروهی به زمین ریخته است، مردم در خانه خود از تهاجم به حریم خصوصیشان در امان نیستند،‌ و در خیابانها احساس امنیّت نمی کنند. ادامه انشقاق بین گروهای سیاسی، مردم، و نخبگان، آینده ی متعالی ایران را تهدید می کند، و ارکان جمهوری اسلامی، که با از خودگذشتگی و به قیمت خون پدران ما و برای نجات فرزندانشان از ستم استبداد بنا شده بود، هم از جنبه جمهوریت و هم از جنبه اسلامیّت خدشه دار شده است. ما، جمعی از فرزندان این مرز و بوم عزیز با سلایق متفاوت که در پناه امنیّت جمهوری اسلامی ایران مشغول به تحصیل در زمینه های مختلف برای اعتلای میهن گرانقدرمان ایران بوده ایم، مقصّر اصلی شرایط بوجود آمده و عواقب آن را شخص جنابعالی میدانیم، و مصرّانه خواستار جبران قصور برای دفع شرّ و تهدید از دستاورد گرانبهای پدرانمان هستیم.

به باور ما، دخالت طرفدارانه شما در خطبه های اوّلین نماز جمعه بعد از انتخابات بی جهت سرنوشت اعتراضهای موجود به انتخابات را به جایگاه ولایت گره زد و موجب تحریک حامیان شما به اعمال خشونت و ریختن خون گروهی از خواهران و برادران دینی ما شد. سخنان عجولانه و جانبداری صریح و غیر ضروری جنابعالی موجب تشدید نا امنی و نارضایتی در روزهای بعد شد، و حل مسالمت آمیز مسائل اخیر را با مشکل اساسی مواجه کرد. به چه دلیل و با چه حقّی و بر مبنای کدام اصل شرعی یا قانونی با جانبداری بی مورد از یک گروه، جایگاه و مقبولیّت عمومی ولایت در نظام سیاسی ایران را دچار تهدید کردید؟ ما شما را مقصر و مسوول ایجاد تهدید و تضعیف فلسفه ولایت در نظام سیاسی ایران و ریخته شدن ناحقّ خون هم وطنان مسلمانمان می دانیم.

نشاط و بلوغ سیاسی پس از گذشت سه دهه به مرحله ای متفاوت رسید و حضور بی سابقه هم وطنانمان از هر سلیقه و تفکّری نویدبخش آغاز برهه ای جدید در تثبیت ارکان جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام سیاسی مورد تایید عموم بود. دستاوردی که اهمیّت آن در امنیّت، اقتصاد، و جایگاه بین المللی کشور عزیزمان بی بدیل است. با چه حقّی با سخنان طرفدارانه، بی اعتنایی، و غیر قانونی خواندن اعتراضهای مسالمت آمیز مردمی اساس اعتبار انتخابات را در اذهان بخش کثیری از وارثان بر حقّ انقلاب دچار شبهه نمودید؟ چرا به جای حفظ بی طرفی، توجّه به اعتراض سه نامزد از چهار نامزد، و اعتماد سازی با جانبداری و بی اعتنایی نسبت به گروه معترض زمینه ساز کاهش مشارکت و حتّی تحریم انتخابات آتی توسط گروه کثیری از هم وطنان گشته اید؟ ما شما را مقصر و مسوول تضعیف جمهوری اسلامی ایران با دامن زدن به یاس مردم از نتایج شرکت در انتخابات، این اصل پشتوانه انقلاب، می دانیم.

برخورد خشن گروهی از حامیان شما زبان دلسوزان ولایت را به تنگ آورده است. دلسوزان و وارثان انقلاب امروز زبان نصیحت را به واسطه تهدیدهای گروهی که شما از آنها حمایت می کنید در کام گرفته اند. درنگ نکنید که در میان اطرافیان شما، آنها که طمع به پست و مقام نبسته اند و نگران جایگاه ولایت و آینده جمهوری اسلامی ایران هستند سخنرانی ها و موضعهای اخیر شما را به نفع آینده نظام و جایگاه ولایت نمی دانند. اصل ولایت از ترجیحات شما مستقل است. به باور ما، بسیاری از اطرافیان شما هزینه کردن جایگاه ولایت را برای پیشبرد ترجیحات شخصی مضرّ به فلسفه ولایت می دانند و از شما گله مندند. حال آنکه خشونت طاغوت مأبانه زبان دلسوزان را به لکنت انداخته است. این خلاف منش علی (ع) و راهبران حقیقی جامعه اسلامی است.

ای ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، دام ظلّه العالی، رهبر معظّم انقلاب اسلامی ایران، شما را هرگز از اطاله این القاب نگران ندیدیم. چه شباهتی است میان «ولی امر مسلمین جهان» و لفظ ساده «امام خمینی»؟ مگر ما یا شما یا حامیان شما واقف به تفکرات موجود در میان مسلمانان جهان، اعّم از شیعه و سنّی، نیستند؟ کجاست مخالفت حاکم عادل اسلامی ایران با تکرار و اشاعه دروغ؟

توصیه جمهوری اسلامی ایران برای رفع بحران ها و تنشهای جهانی همواره نفوذ در دلها بوده است. توصیه خود شما به دولتهای جهان همواره تاکید بر اهمیّت توجّه صاحبان قدرت به دلهای مسلمین به جای استفاده از زور بوده است. مفهوم این دوگانگی در برخورد با هم وطنان معترضمان چیست؟ چگونه است که آمریکای جهانخوار برای رفع مشکلات باید به اعتماد سازی و فتح دلها بپردازد،‌ ولی ایران اسلامی جواب اعتراض خاموش مردمش را به گلوله می دهد؟ کجاست رهنمود شما به مجریان امنیّت در منع خشونت؟ چقدر خون کافی است تا از وضعیّت پیش آمده در دوران رهبری شما اظهار شرمزدگی و عذرخواهی کنید؟

خونِ خونداده بر گردن خونریز است، و نه خونریخته. ما مواضع شما در اوّلین نماز جمعه بعد از انتخابات را مسبّب خشونت و ریخته شدن خون خواهران و برادران دینی مان می دانیم. ادامه جانبداری شما از یک گروه و بی اعتنایی به گروه دیگر مستقیما موجب تضعیف بیشتر نهاد ولایت و امنیّت مردم خواهد بود. نگران معصومیّت نداشته نباشید و به جهت نتایج خونبار خطبه های نماز جمعه اخیرتان از خداوند متعّال و مردم ایران عذرخواهی کنید. به اصرار بر مواضع مغرضانه چند هفته اخیر خود ادامه ندهید، و مطمئن باشید بطلان تقدّس سیّد علی خامنه ای بر همگان مبرهن است، حتّی بر چاپلوسانی که جز این اظهار می کنند. به شما و شورای محترم خبرگان توصیه اکید می کنیم که برای حراست از جمهوری اسلامی ایران در صدد اصلاح و جبران اشتباهات اخیر بر آیید، و فراموش نکنید ما وارثان انقلاب به تاسّی از سیره سیّد الشهداء (ع) در برابر ظلم در حفاظت از انقلاب پدران و مادرانمان لحظه ای درنگ نخواهیم کرد.

جمعی از وارثان انقلاب اسلامی ایران

رونوشت: شورای محترم خبرگان جهت اطّلاع و اقدام

(می توانید با کامنت حمایت خودتون رو از متن نامه بیان کنید)

۲۶ نظر:

  1. صدای ما که شنیده می شود. چند روزست . چند شبست . با خون ، با فریاد ، با الله اکبر ، با گل و شمع و سکوت
    حمایت ما که مبرهم است . اینجا هم چند نفر بگوییم.

    پاسخحذف
  2. موافقم. اگر چه همه‌ی طرف‌های این ماجرا اشتباهات مهمی دارند، اشتباه ولی فقیه به دلیل جایگاه ویژه‌ی ایشان در قانون اساسی بزرگترین و خطرناک‌ترین اشتباه است که نتایج آن مستقیماً موجودیت نظام را تهدید می‌کند. امیدوارم ایشان هرچه زودتر متوجه اشتباهشان شده و شهامت تصحیح آن را داشته باشند. در غیر این صورت آینده نظام ولایت فقیه دچار ابهام جدی خواهد شد. امیدوارم نهاد نظارتی مجلس خبرگان با تذکری خصوصی و پیشنهاد یک روش آبرومندانه که به جلب اعتماد افکار عمومی بینجامد این موضوع را رفع و رجوع کنند.

    پاسخحذف
  3. زنده باد به شما... و لعنت به خامنه ای و روحانیونی که موجب وهن اسلام و مذهب شیعه شده اند

    پاسخحذف
  4. بطلان تقدّس سیّد علی خامنه ای بر همگان مبرهن است، حتّی بر چاپلوسانی که جز این اظهار می کنند.

    پاسخحذف
  5. هان ای علی رهبر از دیده عبر کن هان

    هر رهبر خائن را آیینه عبرت دان



    یک ره ز ره غیرت در کار وطن بنگر

    در خاک شده میهن بر باد شده ایران





    بر جای بزرگان بین بنشسته تنی سفله

    دردی بتر از مرگ است کان را نبود درمان



    بر جای مصدقها محمود زده تکیه

    بر جای فروغی بین حدادک ابجد خوان



    دزدان پی دزدان بین در پیش و پس رهبر

    نی رهبر اسلام است این راهبر دزدان



    نی ارث پدر بودت این خاک پر از گوهر

    تا بین دغلبازان تقسیم کنی ارزان



    سهمی هبه واعظ سهمی هبه عسگر (واعظ طبسی و عسگر اولادی)

    باقی وطن آن بوزینه آرادان



    ای خاک بسر بنگر چون شعبده می سازند

    مصباح فرومایه با جنتی نادان



    کشتند جوانان را اوباش به نام تو

    ای رهبر اوباشان ای مفتی بی ایمان



    نشئه است علی زیرا خورده است بجای می

    از شیره تریاک ملا عمر افغان



    آن شاه قوی شوکت دیدی که چسان افتاد؟

    برتر که نه ای از او دشوار مکن آسان



    با آن همه کر و فر خوف است تورا همسر

    ای پشه چه می تازی در عرصه سیمرغان



    از شهوت قدرت بین کور است دل رهبر

    این باد که میکارد فردا درود طوفان

    پاسخحذف
  6. ebraaz e ajz nazd e setamgar ze ablahi st
    ashk e kabaab maaye ye toghyaan e aatash ast

    پاسخحذف
  7. اين كلاهي بود كه سال 57 به سر مردم رفته بود. منتها طول كشيد تا متوجه شويم. حالا كه متوجه شديم ديگر راه برگشتي نيست. تنها چيزي كه وقتي به كسي دادي به هيچ وجه نمي‌تواني پس بگيري آگاهي است.
    آقايان اين آگاهي را خودشان با كارهايشان به ما داند.

    پاسخحذف
  8. خیرخواهی، ادب و متانت شما قابل تقدیرست اما مثل خیلی های دیگر من هم از خامنه ای و خامنه ای ها ناامیدم. اعتراف به اشتباهات و عذر تقصیر خواستن، شهامتی می خواهد که این جماعت از آن عاری ست. از این امامزاده، انتظار هیچ معجزه ای نیست.

    پاسخحذف
  9. in ayattolah vampayer ke be khone hameye azadikhah teshneast bedone ke zamane vampayeri va khone melati ra khordan va rikhtan tamam shode.marg bar vampayer
    marg bar khamenei va hamdastanash

    پاسخحذف
  10. ba Salam va Dorood be shoma Yarane Agham Emam Hossein

    man sale 57 dar enghelab boodam va faryad keshidam, taghoot ra biroon kardim, noor ra be Asemane Iran pazira shodim.
    va alaan 30 sal bad, tavassote hamin lanatollah Masoolane namborde, Imanam, Yaghinam, Bavaram, hameye Vojoodam terror shod.
    ke ey Kash be vasileye tiri az janebe anha, jesmam terror mishod o Khoonam be zamin mirikht.
    dar in soorat rahat mishodam va nabayad shahede chenin Roozhayi miboodam.
    Bachehaye azizam, ma bad az in Aghayoon, dar sarasare Donya be ki mitoonim etemad mikonim?
    che kasi az in mazhabioon va rohaniyoon mitoonan bian ke behtar az inha bashand..
    joz Agha Emam Zaman?
    ma tahte tasire hich ressaneye bigane i nistim. va az rahnamoodhaye Emame raheleman Emam Khomeini ,be khoobi estesmare pir va sheytane bozorg ra mishenassim.
    va hamishe az nemate bozorge Khodavand (aghal o kherademan estefade mikonim.
    mikhaham bedanid ke ma ba del o jaan hemayatetan mikonim. harf harfe Hagh ast va
    Hagh hamishe pirooz!

    پاسخحذف
  11. مطمئنا اصرار بر ادامه ی وضع موجود اوضاع را خیلی برایشان سخت و غیر قابل کنترل مینماید
    آیا ایشان شک دارد که این کارها به ضررش است؟
    کدام عاقلی آخری عمری اینطور تیشه به ریشه ی تقدس و حیثیت و آبرویش میزند؟ من مطمئنم که بیماری بر مغز ایشان اثر سوء داشته و کم کم عقلشان در حال تحلیل رفتن است. نادر شاه هم آخر عمری همینطور شده بود. رضا شاه هم همینطور. و هیتلر و استالین و ناپلئون. الله اکبر که عجب سرنوشت تکراری ای دارند رهبرهایی که از علاقه و اعتماد مردم سوء استفاده میکنند..... !

    پاسخحذف
  12. velaayate fagheeh beh diktatory meanjaamad .zaman aaghaye khomaini mardom in ra goftand

    پاسخحذف
  13. goosh agar ghooshe ali .....naleh agar naleh ma....ancheh albateh be jaii naraesad faryad ast....ke man omidvaram in faryad ha va khoonhay bigonah rikhteh shodeh.....paymal nemisheh ..

    پاسخحذف
  14. با نظر شما هموطن شجاع خود موافقم .همه ی این فتنه ها از جایگاه خداونگار و فرعون زمان ایران بلند شده است

    پاسخحذف
  15. kheily ali bod nazar shoma darbare asarate bimary,vaghe an chehre vaghiy khodeshono neshan dadand,yek omr be ma to madrese shero ver goftand ke hala bezanand ziresh.

    پاسخحذف
  16. دم همتون گرم
    هم شما که نوشتی هم شما که خوندین و هم شما که حمایت کردین

    محترمانه از صندلی پایین میاریمشون

    خدا با ماست

    پاسخحذف
  17. زنده باد آزادی!
    زنده باد ایران آزاد!
    زنده باد ایرانی آزاد!

    ما هم با شما یاران سیدالشهدا تا آخرین قطره ی خون ایستاده ایم

    پاسخحذف
  18. خیلی مسخره است
    اگه آقا نبود تا الان ایران هم نبود
    خاک بر سرتون
    مسئول مرگ تمام این آدم ها فقط میرحسین موسوی هست
    اگه اون این شرایط رو به وجود نمی اورد خونی ریخته نمی شد
    میرحسین پیش خدا مسئول
    خدا کنه یادش بیاد سیده و سبز واقعی رو دست بگیره

    پاسخحذف
  19. من دیدم فقط نظر مخالفان اینجا هست نگو شما نظرهایی که دوست نداری پاک می کنه
    خدا هدایتت کنه
    خاک تو سرت

    پاسخحذف
  20. تنها کافی است که ساعت راهپیمای را بدانیم

    پاسخحذف
  21. در زمان شاه هم نه اینترنت داشتم نه موبایل نه ماهواره اما مردم همه تمام پیام ها را می رساندند
    و حال نیز چنین خواهیم کرد

    پاسخحذف
  22. یک روز وقتی آقا رو میدیدم اشک شوق در چشمانم جمع می شد. اما حالا به یاد پدر بزرگ مرحومم می افتم که می گفت بالاخره اینا روزی خودشون به جون خودشون می افتن.
    و حالا دیگر به وجود چنین رهبری افتخار نمی کنم.
    به قول سید حسن نصرالله ار قول قرآن کریم " و ان اوهن البیوت لبیت لعنکبوت " اما . . .
    و خانه احمدی نژاد از خانه عنکبوت هم سست تر است و شما که درایت و عقلتون زبانزد بود چرا به این خانه تکیه کردید.

    پاسخحذف