۱۳۸۸ تیر ۸, دوشنبه

ایده های خوب برای بچّه های خوب

۱- ایمیل، شماره فاکس و تلفن، و آدرس شرکتها و اداره های دولتی شهرهای مختلف را با جستجو در اینترنت (مثلا در گوگل: شیراز شهرداری) پیدا کنیم. از ایمیلها یک لیست درست کنیم و دست به دست کنیم و لیست رو گسترش بدیم. به همین ترتیب از شماره ها فاکس و آدرس ها. روزنامه اینترنتی یا خبرنامه های دیگه ای که بدستمون میرسه را به ایمیل شرکتها بفرستیم، یا پرینت کنیم و ناشناس به ادرس شرکت پست کنیم، یا از خارج کشور به اداره ها فاکس کنیم (فکس ایده دانشجوهای چینی بود در ماجرای میدان تیانانمان جستجوی ایمیلها ایده این وبلاگ بود)

۲- هر جمعه بادکنک های سبز به هوا بفرستیم. به جای بادکنک می تونید کیسه پلاستیکهای زباله خانگیرو که آسونتر باد میشوند با گاز شهری پر کنید و چند تا چند تا با هم به هوا بفرستین.

۳- هر شب با صدای رسا روی پشت بام الله اکبر بگوییم.

۳- با لباس سبز به سخنرانی ها و تجمع های رسمی دولتی (مثل برنامه مسجد قبا برای بزرگداشت شهادت آیت الله بهشتی در ۷ ام تیر) برویم.

۴- روزنامه های اینترنتی یا خبرنامه هایی را که بدستمون میرسه چاپ کنیم و در تاکسی، اتوبوس، پارک شهر جا بگذاریم. یا شبانه زیر در پارکینگها بیاندازیم.

۵- موبایل دوربین دار تهیه کنیم. کلیپها و ویدئو های تظاهرات رو برای روحیّه دادن به بقیّه بلوتوث کنیم. از صحنه هایی مثل تخریب اموال عمومی به دست پلیس مخفیانه فیلم تهیه کنیم.

۶- دیوار نویسی در خیابانهای پر رفت و آمد. با مقوا برای متن شعارها الگو درست کنید و با اسپری روی دیوارهای دولتی یا عمومی یا کف خیابان هک کنید.

۷- از در و دیوار دستشویی اداره و مکانهای عمومی برای پخش وعده های تظاهرات واقعی و خبرهای دست اوّل (به جای فحش دادن) استفاده کنیم.

۹- در تظاهرات ۱۸ تیر یا موارد مشهور مشابه شرکت کنیم. همه روشهای بالا یک طرف، شرکت در تظاهرات طرف دیگر. بدون تظاهرات حتّی اعتصاب سراسری سبزها به دلیل وجود ۱۰ میلیون غیر سبز و وضع اقتصادی ضعیف عمومی کارساز نخواهد بود.

۱۰- ایده های خوب گوشه کنار را یکجا جمع کنیم و به بقیّه منتقل کنیم.

۱۱- آنها که کمی جرات بیشتری دارید و صدایتان به صدایی میرسد از لفّافّه نویسی خوب استفاده کنید. به خصوص اگر دستی در روزنامه ها دارید. این متن مسعود بهنود رو ببینید. هیچ اسمی از خان و رهبر و غیره نبرده. امّا منظورش را من و شما می فهمیم. هیچ ایراد حقوقی مستقیمی هم نمی شود به متن گرفت. زمان شاه کارهای هنری، کتاب و مجسمه و غیره، با مفهوم پنهان چنان فراگیر شد که اداره سانسور به زحمت بزرگی افتاد و مجبور بود عملا در «هر» متنی دنبال کلمه های مشکوک بگردد.

۳ نظر:

  1. در تمام سایتهای دولتی هم میتوان کامنت گذاشت با موضوع واحد همچنین سایتهای آموزش پرورش www.medu.ir که تعداد آنها بسیار زیاد است لینک ویدئو ها و وبلاگها را بفرستیم حداقل اپراتورهای سایتها میخوانند

    پاسخحذف
  2. ارسال ایمیل گروهی باید شامل متنهای خلاصه و مفید و حتی الامکان عکسهای گویا باشد. ایده دیگر تبدیل تمام فایلهای ویدئویی ، سخنرانیها و عکسهای موجود به سی دی تصویری همراه با متن ها و شعارهای مختصر و مفید و پخش آن در خانه ها بصورت شبانه است که با صرفه تر مطمئن تر و کارامد تر از پخش اعلامیه و کاغذ است

    پاسخحذف
  3. سلام
    پیشنهاد میکنم برای مخالفت ساکت یم روش جدید ابداع کنیم که برای مردم هم مشکل نداشته باشه .
    مثلاً:
    1) روشن کردن چراغ خطر اتومبیل ها در روز
    2) نصب پارچه سبز روی آنتن خودروها
    3) گروه بندی جوانان در محله های خودشان
    4) اطلاع رسانی زبان به زبان بجای استفاده از ایمیل و اس ام اس
    موفق باشید

    پاسخحذف