۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

گمانه زنی در مورد برنامه های تخریبی حکومت برای 13 ابان

روشی که قبلا هم وزارت اطلاعات به کار برده کنترل جمعیت از طریق به حاشیه کشاندن تجمع سبزها توسط شایعه است. شایعه هایی از قبیل موسوی در فلان محل در حال سخنرانی است، کروبی به فلان محل میرود، و شایعه هایی که می توان حدس زد تاثیر روانی زیادی بر جمعیت دارد مثل خاتمی در فلان محل بین بسیجی ها گیر کرده. دقت کنیم که تجمع رسمی از فاصله دانشگاه تهران تا روبروی سفارت امریکا است و جمعیت تظاهرکننده تحت هیچ شرایطی نباید از این مسیرها خارج شود. در نگاهی به مقاله اخیر کیهان به نظر میاد کیهان قصد القای شایعه حضور سبزها در محل سفارت انگلیس را دارد در حالیکه برنامه اصلی در مقابل سفارت سابق امریکا خواهد بود.

همچون گذشته افراد حکومتی در لباس سبز دست به اقداماتی ممکن است بزند که به ضرر جنبش تمام شود. تخریب وسایل عمومی و انچه از مقاله اخیر کیهان بر می آید حمله به سفارت انگلیس از این دست اتفاقات محتمل است. جمعیت تظاهر کننده باید به صورت فعال با هر گونه حرکتهای تخریبی اغتشاشی برخورد کند. به احتمال زیاد گروههای نفوذی سعی به خشونت کشیدن تظاهرات برای مقاصد خود خواهند کرد از قبیل ایجاد درگیری فیزیکی و تخریب اموال عمومی که با هوشیاری و برخورد فعال میتوان مانع آن یا حداقل اعلام مخالفت علنی با آنها شد.

انحراف شعارها به سمت رادیکال برای فشار سیاسی به رهبران جنبش و ریزش بدنه های معتدل تر جنبش از شگردهای دیگر است. جنبش سبز شایسته است از شعارهای غیر اخلاقی مرده باد دوری کند و حتی الامکان از موثرترین شعارها از لحاظ سیاسی استفاده کند. برای مثال در برابر شعار "مرگ بر آمریکا" میتوان پاسخ داد "مرگ اینجاست برادر ... پرپر کنار مادر" که تاثیر روانی و محکوم کردن برخوردهای حکومت را دارد. همچنین در مقابل شعار "مرگ بر منافق" یا "مرگ بر ضد ولایت فقیه" میتوان پاسخ داد "خون برادر نخور .... از دل ملت نبُر".

مطلب مرتبط اینجا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر